Wat als je werkgever je ontslagvergoeding niet betaald, terwijl dit volgens de rechtbank miet en de uiterlijke termijn verstreken is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In jouw geval zou ik eerst een aangetekende brief naar de werkgever sturen waarin je hem, onder verwijzing naar het gerechtelijk vonnis, sommeert om binnen drie weken de ontslagvergoeding over te schrijven op jouw bankrekening. Verder zou ik in die brief vermelden dat je, bij uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn, een gerechtsdeurwaarder zult inschakelen om de vordering -plus alle bijkomende kosten en wettelijke rente- te innen. Mocht de werkgever hierop niet reageren, dan kun je naar de gerechtsdeurwaarder stappen met het verzoek om de vordering te incasseren. Als je een 'advies op maat' wilt, neem dan even contact op met het Juridisch Loket: http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ helemaal mee eens.

Andere antwoorden (1)

Dan ga je naar een deurwaarder. Om betaling af te dwingen moet een vonnis sowieso altijd betekend worden. Een deurwaarder moet het vonnis bij de tegenpartij afleveren, zodat het zeker is dat de tegenpartij deze ontvangen heeft. Bij het betekenen krijgt de tegenpartij nog twee dagen om aan het vonnis te voldoen. Gebeurt dat niet dan kan een deurwaarder beginnen met beslag te leggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Let wel: de kosten van de deurwaarder moeten door de tot betalen veroordeelde partij betaald worden. U zult dit zeer waarschijnlijk zelf wel voor moeten schieten.